skip to Main Content

E-commerce Business Intelligence (BI)

Data driven e-commerce kan een enorme boost geven aan de efficiency en effectiviteit van uw e-commerce webportalen. Digitalisering van de verkoop en de daarmee samenhangende logistiek leidt tot steeds meer informatie. U wilt grip krijgen op deze processen en het verbeteren ervan. ‘Kennis is macht’ gaat steeds meer op in uw vakgebied. Investeren in het vergaren, analyseren en interpreteren van data (business intelligence) is inmiddels een harde vereiste voor succesvolle digitale verkoop. De potentie van het vergaren van data en het interpreteren ervan tot bruikbare managementinformatie, analytics, is enorm.

Wat is big data eigenlijk?
Big data is ongestructureerde data die zowel binnen als buiten de organisatie wordt gegenereerd. Big data voldoet aan drie V’s: volume (de hoeveelheid data), velocity (snelheid van data) en variety (diversiteit in soorten en herkomst).

Met Bi kunt u bijvoorbeeld;
…uw nee verkoop verlagen en tegelijkertijd uw grote voorraden verkleinen;
…aan de hand van social media trends trends herkennen om uw verkoop nauwkeuriger aan te sturen;
….sales voorspellingen doen;
…de inkoop nauwkeuriger aansturen met verkoop aantallen;
…achterhalen hoeveel tijd het kost om artikelen in al uw systemen te beheren.

Er zijn verschillende BI applicaties op de markt beschikbaar. De juiste keuze kan alleen via een gedegen pakketselectie traject gemaakt worden. Wenst u data blending, data mining, predictive modelling, volledig voldoen aan wet en regelgeving (GDPR)? Bespreek het met ons en wij helpen u verder. Dat kunt u aan grensloos overlaten.

Back To Top